Nasz zespół psychiatrów dla osób dorosłych prowadzi konsultacje w siedzibie Poradni Praxis oraz online

Dlaczego Pacjenci boją się kontaktu z psychiatrą?

Pacjenci, którzy zgłaszają się do Poradni Praxis, bardzo często mówią o objawach takich jak zmęczenie, problemy ze snem, drażliwość, ból głowy, brak odczuwania przyjemności, czują smutek, przygnębienie lub lęk. Często zgłaszają również nasilony stres i związane z nim somatyzacje. Inny objaw to przymus wykonywania określonych czynności. Zgłaszają się również Pacjenci uzależnieni od substancji lub destrukcyjnych zachowań oraz w przebiegu psychoz. Bardzo często objawy są tak nasilone, że utrudniają pracę i życie codzienne.

Korzystanie z pomocy lekarza psychiatry w świadomości społecznej jest „ostateczną ostatecznością”. Pewnie z tego powodu bardzo wielu ludzi cierpi w samotności, nie poszukując nawet możliwości uzyskania fachowej pomocy lekarza psychiatry. Tymczasem im wcześniej Pacjent zgłosi się do specjalisty i im wcześniej rozpocznie leczenie, tym szybciej uzyskuje poprawę swojego stanu zdrowia oraz wraca do normalnego życia.

Lekarze psychiatrzy Poradni Praxis zawsze starają się znaleźć podłoże opisywanych przez Pacjenta objawów, dlatego mogą zaproponować skuteczne leczenie. Warto wiedzieć o tym, że nowoczesne metody leczenia prowadzone fachowo przez lekarza psychiatrę, nie uzależniają. Wg Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) 25% populacji miało, ma lub będzie miało zaburzenia psychiczne. I choćby z powodu powszechności występowania zaburzeń psychicznych wizyta u lekarza psychiatry powinna być traktowane jak wizyta u każdego innego lekarza.

Dobry psychiatra Poznań – czego oczekują Pacjenci?

Na pewno oczekiwania są różne. W pierwszej kolejności może to być szybka dostępność terminu wizyty. Biorąc pod uwagę w/w „ostateczną ostateczność” wielu Pacjentów wskaże, że chodzi o wyjątkową dyskrecję. Wśród tych oczekiwań zapewne znajdą się te związane z poziomem merytorycznych i komunikacyjnych umiejętności psychiatry. Na pewno Pacjenci chcieliby, żeby lekarz miał również odpowiedni poziom empatii.

psychiatra-poznan

Zapewne wielu lekarzy psychiatrów posiada te cechy, dlaczego jednak warto skorzystać z pomocy specjalistów Poradni Praxis? W przypadku pomocy psychiatrycznej często potrzebna jest pomoc psychologa, najlepiej w tej samej lokalizacji, aby mogli ze sobą współpracować – właśnie tak pracujemy w Praxis. Liczny zespół psychiatrów, daje możliwość zastępstw, kiedy lekarz prowadzący jest na urlopie lub szkoleniu. Dzięki temu, że wszyscy nasi specjaliści pracują na wspólnej dokumentacji medycznej, udzielenie pomocy Pacjentowi w takiej sytuacji jest rzeczywiście możliwe. Nasi Pacjenci mają także możliwość kontaktu ze swoim lekarzem prowadzącym, również poza terminami wizyt, np. gdy wystąpią działania niepożądane leków.

Jest jeszcze jeden istotny element w zakresie porad lekarskich, często niewidoczny dla Pacjentów. Chodzi o dokumentację przebiegu leczenia. W Poradni Praxis każda wizyta jest dokumentowana. Bez problemów wydajemy Pacjentom kopię ich dokumentacji lekarskiej, często potrzebną do ZUS.

Ostatnie zmiany naszego życia społecznego spowodowane infekcją COVID-19 pokazały również, że istotna jest również możliwość wyboru czy konsultacja odbędzie się w siedzibie Poradni czy przez Internet. Pacjenci Poradni Praxis mają taki wybór. Pierwsze i kolejne wizyty realizujemy zarówno w naszej siedzibie, jak i przez Internet.

Poradnia Praxis działa już blisko 10 lat. Znacie nas Państwo i zapewne wiecie, gdzie mamy swoją siedzibę w Poznaniu. W tym czasie zrealizowaliśmy ponad 60 000 porad (stan na sierpień 2020) w tym blisko 4000 przez Internet. liczny zespół lekarzy psychiatrów pracuje przez cały rok. Mamy relatywie krótki czas oczekiwania na konsultacje. Staramy się otoczyć Pacjentów najlepszą opieką.