Wzięłam lek, który pomógł mi kilka lat temu. Rodzina mówi, że jestem agresywna. Co robić?

7 lat temu brałam Sulpiryd i  wówczas bardzo pomógł mi ten lek.
Teraz zaczęłam znowu brać i wszyscy z mojej rodziny mówią, że się inaczej zachowuje to znaczy, że jestem bardziej agresywna i nerwowa. 
Co mam zrobić? 

  • Płeć: Kobieta
  • Wiek: 35

Ogólnie przyjętą zasadą jest, że leczenie rozpoczyna lekarz. W omawianym przypadku lekarz psychiatra.

Nawet jeśli w Pani ocenie "obecne objawy" były podobne do tych sprzed 7 lat to w przypadku leczenia Sulpirydem Pani objawy, obecny stan zdrowia oraz inne powinien ocenić lekarz psychiatra.

Szczególnie, gdy mówimy o leczeniu bardzo poważnym lekiem jakim jest Sulpiryd tj. lek przeciwpsychotyczny starej generacji, bezpieczny w odpowiednio dobranych dawkach ale też dający dużo objawów ubocznych. 

Podsumowując w opisywanym przypadku ( przerwa w leczeniu, ocena obecnych dolegliwości oraz ryzyko działania uboczne zastosowanego przez Panią leku) konieczna jest konsultacja przeprowadzona przez lekarza psychiatrę. 

Odpowiedź przygotowała:
dr n. med. Anna Leszczyńska-Rodziewicz
specjalista psychiatra


powrót

Partnerzy