Zarezerwuj
konsultację psychiatryczną
w Poradni Praxis.

Kliknij aby poznać naszych specjalistów i sprawdzić dostępne terminy.

W Poradni Praxis otaczamy naszych Pacjentów kompleksową opieką, poznaj zespół naszych Specjalistów

Praxis - psychiatra dla dorosłych

PSYCHIATRA
DLA
DOROSŁYCH

View more
Praxis - psychiatra dzieci i młodzieży

PSYCHIATRA
DZIECI I
MŁODZIEŻY

Praxis - leczenie alkocholizmu

LECZENIE
ALKOHOLIZMU

Praxis - terapia dla par

TERAPIA
DLA PAR

Praxis - psycholog dla dorosłych

PSYCHOLOG
DLA
DOROSŁYCH

View more
Praxis - psycholog dzieci i młodzieży

PSYCHOLOG
DZIECI I
MŁODZIEŻY

Praxis - terapia uzależnień

TERAPEUTA
UZALEŻNIEŃ

Praxis - seksuolog

SEKSUOLOG

psychiatra-poznań

Kompleksowa opieka psychiatryczno-psychologiczna w Poznaniu

Praxis jest poradnią dla osób, które chcą kompleksowo zadbać o swoje zdrowie psychiczne. W naszej pracy kładziemy szczególny nacisk na poczucie bezpieczeństwa i komfortu psychicznego pacjenta. Nasi specjaliści pomagają osobom zmagającym się z depresją i zaburzeniami lękowymi (popularnie zwanymi nerwicą). Leczymy także schizofrenię, chorobę afektywną dwubiegunową oraz zaburzenia osobowości czy w sferze seksualnej. Naszymi pacjentami są także osoby cierpiące na zaburzenia odżywiania oraz ofiary mobbingu w pracy. Leczymy uzależnionych od substancji psychoaktywnych (np. alkohol, narkotyki) oraz destrukcyjnych zachowań. Pomagamy także rodzinom pacjentów leczonych, np. z powodu uzależnień, które cierpią na syndrom DDA (Dorosłe Dzieci Alkoholików) lub otępień. Pacjenci, którzy zgłaszają się do Poradni Praxis, bardzo często mówią o objawach takich jak: zaburzenia snu, chroniczne zmęczenie, pogorszony nastrój, drażliwość, ból głowy, nieodczuwanie przyjemności. Może im też towarzyszyć smutek, apatia, przygnębienie, lęk. Często zgłaszają również wysoki poziom stresu i związane z nim bóle somatyczne. Objawy bywają nieraz tak nasilone, że utrudniają pacjentom pracę i codzienne życie. Wielu ludzi cierpi w samotności, nie poszukując fachowej pomocy lekarza psychiatry. Tymczasem im wcześniej Pacjent zgłosi się do specjalisty i rozpocznie leczenie, tym szybciej może uzyskać poprawę stanu zdrowia oraz wrócić do normalnego życia.

Jak przygotować się do pierwszej wizyty u lekarza psychiatry?

Wizyta u psychiatry nie wymaga specjalnych przygotowań, najważniejsze jest podjęcie decyzji o skorzystaniu z pomocy oraz przełamanie ewentualnych obaw związanych z wyobrażeniami, a często nawet mitami o wizycie u psychiatry, które niejednokrotnie nie mają wiele wspólnego z rzeczywistością. Nie trzeba też bać się uzależnienia od leków stosowanych w psychiatrii, gdyż nowoczesne leczenie nie niesie ze sobą takiego ryzyka.

Pacjenci często obawiają się rozmowy z lekarzem. Jeśli nie wiesz jak zacząć, powiedz o odczuwanych objawach oraz o ich przyczynie, jeśli podejrzewasz z czego wynikają np. konkretna sytuacja życiowa. Pamiętajmy, że lekarz nie ocenia pacjenta, jest po to aby mu pomóc i jeśli będzie potrzebował więcej informacji, na pewno zada Ci dodatkowe pytania i pokieruje rozmową tak, abyś nie czuł się zakłopotany. Nie jest też niczym dziwnym, że wiele osób podczas wizyty u psychiatry odczuwa duży stres. Możesz spokojnie powiedzieć o tym lekarzowi, a ten na pewno zadba o twój komfort w trakcie rozmowy.

Jeśli korzystałeś już wcześniej z pomocy lekarza psychiatry, postaraj się zabrać ze sobą kopię dokumentacji medycznej, lub spisz chociaż na kartce nazwy oraz dawki przyjmowanych wcześniej leków. Jeśli zajdzie taka potrzeba, lekarz zaproponuje leczenie farmakologiczne i/lub psychoterapię, opowie też o tym jak będzie wyglądało dalsze leczenie. Nie bój się zadawać pytań, jeśli coś jest dla Ciebie niejasne.

psychiatra poznań prywatnie