Nasz zespół onkologów prowadzi konsultacje w siedzibie Poradni Praxis oraz online

Terapia onkologiczna w Poradni Praxis

Podejrzenie choroby nowotworowej to dla Pacjenta bardzo trudny moment Jego życia. W takich przypadkach stereotypy funkcjonujące społecznie w zakresie rokowania oraz szansy na zdrowe życie są bardzo niekorzystne. Stereotypy te wynikają z doświadczeń z przeszłości, na szczęście obecnie nie znajdują odzwierciedlenia w rzeczywistości. Jeśli rozpoznanie jest postawione na wczesnym etapie choroby oraz stosowane jest nowoczesne leczenie to szansa na wyzdrowienie, długie życie lub podniesienie komfortu życia w czasie leczenia są naprawdę duże. Trzeba jednak pamiętać, że ze względu na stopień rozwinięcia choroby lub reakcję organizmu na terapię, nie jesteśmy jeszcze w stanie pomóc wszystkim chorym. Aby ułatwić Pacjentom funkcjonowanie w systemie, warto przybliżyć i wyjaśnić, czym charakteryzują się nowoczesne metody leczenia oraz jak przebiegają w polskich warunkach.

Jak wygląda opieka onkologiczna w Polsce?

Obecnie dostęp do profilaktyki chorób nowotworowych w ramach NFZ jest raczej ograniczony. Istnieją tzw. programy przesiewowe, jednak obejmują one tylko niewielki procent społeczeństwa. Dochodzi do sytuacji, że Pacjent chcący zrobić badania w tym zakresie przez Narodowy Fundusz Zdrowia, nie wie, do kogo powinien się zgłosić. Taka kolej rzeczy skutkuje relatywnie późnym wykrywaniem chorób nowotworowych w Polsce. W takim przypadku nie tylko mamy ograniczone możliwości w zakresie leczenia, ale także sam system staje się niewydolny, ponieważ jest obciążony opieką nad chorymi z zaawansowanymi nowotworami, przez co pogorszeniu ulega jakość terapii, a także rokowania i szanse na zdrowe życie dla Pacjenta.

Zwykle pierwszy kontakt Pacjenta z systemem leczenia onkologicznego jest ogromnym stresem. Spowodowany jest on brakiem dostępności do informacji na temat funkcjonowania tego sektora ochrony zdrowia i bardzo ograniczony czasem, jaki specjaliści mogą poświęcić dla danego Pacjenta. Kolejny temat to brak optymalizacji terminów konsultacji i badań, kiedy wiemy, jak ważny jest w tym przypadku czas.

onkolog_poznan

Pomimo niejednokrotnie ogromnego zaangażowania poszczególnych specjalistów, system nie pozwala na jednostkowe podejście do każdego Pacjenta i jego indywidualnych potrzeb. Niestety powszechna jest dehumanizacja Chorego i jego choroby. Niewłaściwe jest też podejście do kwestii bólu, który w dzisiejszych czasach może i powinien być pod kontrolą specjalistów. Od pierwszego podejrzenia do postawienia diagnozy w polskich warunkach zazwyczaj mija około 3-4 tygodni. Jest to bardzo trudny czas dla Chorego oraz jego Rodziny, którzy często pozostawieni są sami sobie. To wszystko powoduje, że Pacjentom onkologicznym często towarzyszą zaburzenia lękowe oraz kłopoty ze snem, dlatego ważne, aby zarówno Pacjent, jak i jego Najbliżsi, byli otoczeni odpowiednią opieką.

Dobry onkolog w Poznaniu – leczenie na światowym poziomie

Analizując potrzeby przedstawiane przez Pacjentów zarówno tych z podejrzeniem, jak i tych z postawionym rozpoznaniem onkologicznym, nie sposób nie zauważyć, że wskazują w pierwszej kolejności na poziom merytoryczny specjalisty. Empatia i czas poświęcony na omówienie rozpoznania lub przebiegu leczenia, schodzą na dalszy plan, co może mieć związek z poziomem lęku Pacjenta o przyszłość.

Mamy do czynienia z samonapędzającą się machiną, w której niedoinformowany Pacjent bardzo często pozostawiony jest sam sobie i nie wie do kogo zwrócić się z konkretnymi problemami. Z tego powodu nie pytają również, jak pomóc Najbliższym, którzy przecież tak samo, jak Chory, po prostu się boją. Niewiele osób wie, że z zaburzeniami lękowymi, czy snu możemy zwrócić się do onkologa. To samo tyczy się zmiany nawyków żywieniowych oraz zmniejszenia dolegliwości bólowych. Dlatego w Poradni Praxis staramy się zmieniać rzeczywistość Chorych poprzez przede wszystkim poświęcenie im wystarczającej ilości czasu, aby mogli swobodnie porozmawiać ze specjalistą.

Światowe standardy leczenia onkologicznego przyjmują, że terapia obejmuje Pacjenta oraz jego Najbliższych. Oprócz uzyskania powrotu do zdrowia priorytetem jest zapewnienie Choremu możliwie najwyższego poziomu komfortu życia z chorobą. Innymi słowy Pacjent nie powinien odczuwać dolegliwości bólowych (tak długo okres, jak to jest możliwe), powinien mieć uregulowany sen, a także zmniejszony poziom lęku. Uzyskana w ten sposób poprawa nastroju Pacjenta podnosi szansę na zapewnienie wysokiego poziomu komfortu w czasie choroby i na wyleczenie. Współpraca z psychologiem w formie interwencji psychologicznych oraz terapii pozwala w tym trudnym czasie poprawić funkcjonowanie Pacjenta oraz jego Rodziny. Koleiną kwestię stanowi właściwy sposób odżywiania, który zakłada ograniczenie spożycia  węglowodanów (cukru) oraz wprowadzenie zaawansowanej suplementacji.

Kompleksowy proces leczenia onkologicznego w Poradni Praxis

W Poradni Praxis pracujemy zgodnie z wyżej opisanymi standardami leczenia onkologicznego. W odpowiedzi na potrzeby Pacjentów w Poradni Praxis powstał system opieki onkologicznej, który opiera się na skoordynowanym procesie leczenia prowadzonym przez lekarza onkologa. System w Poradni Praxis obejmuje konsultacje onkologiczne w zakresie zaplanowania diagnostyki, weryfikacji postawionego w innych miejscach rozpoznania oraz  prowadzonego leczenia onkologicznego, zapewnienie komfortu przeciwbólowego, wspomaganie terapii dietą oraz wsparcie psychologiczno-psychiatryczne dla Chorego i jego Najbliższych. Tym samym jesteśmy gotowi objąć opieką Pacjenta oraz jego Najbliższych. Zespół psychologów może świadczyć wsparcie w formie interwencji lub terapii. W przypadku nasilonych objawów lękowych czy kłopotów ze snem na miejscu można skorzystać z pomocy psychiatrów. Niewątpliwą zaletą naszej placówki jest fakt, że Chory zyskuje dostęp do specjalistów z wielu dziedzin w jednym miejscu.

Odpowiadając na postawione wcześniej pytanie – dobry onkolog to tak naprawdę oprócz doskonale przygotowanego merytorycznie lekarza, również zespół specjalistów stojących za nim, gotowych do wsparcia Chorego oraz jego Najbliższych. Wiedza merytoryczna onkologa, jego doświadczenie zawodowe i empatyczna postawa to bardzo istotny element większej całości. Dopiero wtedy, gdy mamy do czynienia ze wszystkimi wyżej wymienionymi elementami, mamy pewność skuteczności terapii.

Jak przebiega leczenie w naszej poradni?

Na początkowym etapie leczenia dbamy, aby Pacjentowi zostały przekazane wszelkie niezbędne informacje. W tym celu rozmowy i konsultacje prowadzi doświadczony onkolog  Poznań to miasto, w którym leczenie nowotworów stoi na wysokim poziomie. Specjalista szczegółowo objaśnia, jak choroba może postępować i jakie są dostępne na świecie sposoby walki z danym nowotworem, w tym metody nierefundowane w Polsce. Opowiadamy o oficjalnie zaakceptowanych alternatywnych metodach leczenia (np. leczenie THC – marihuana lecznicza), ich skuteczności oraz innowacyjnych badaniach. Bez wglądu na rodzaj wybranej terapii zależy nam na tym, aby zmniejszyć poziom lęku Pacjenta, uregulować Jego sen, metabolizm, sposób żywienia, a także uzupełnić niedobory witamin i minerałów. Staramy się podtrzymać dobre samopoczucie osoby chorej, zapewniając jej jak najlepsze warunki do pokonania choroby.

Początek leczenia onkologicznego oznacza również rozpoczęcie terapii jako wsparcia psychologicznego lub też psychiatrycznego dla Pacjenta oraz jego Rodziny. W trakcie leczenia wprowadzona zostaje dodatkowo rehabilitacja. Nad całym procesem czuwa lekarz onkolog współpracujący z zespołem lekarzy specjalistów, psychiatrów i psychologów. Dzięki temu Pacjent może być pewny, że jest w dobrych rękach i w razie potrzeby ma się do kogo zwrócić ze swoimi wątpliwościami.

Leczenie onkologiczne w Poradni Praxis w Poznaniu

Jeśli szukają Państwo dobrego onkologa w Poznaniu, zapraszamy do Poradni Praxis. Do Państwa dyspozycji pozostają także inni specjaliści czuwający nad przebiegiem choroby: lekarz psychiatra, psycholog. Wieloletnie doświadczenie specjalistyczne wraz ze szczegółowo opracowanym system leczenia gwarantuje Państwu i Państwa najbliższym potrzebne wsparcie w walce z chorobą nowotworową. Odpowiednia diagnostyka, właściwe metody leczenia, a także kompleksowa pomoc lekarska zapewnią Pacjentowi jak najlepsze warunki powrotu do zdrowia przy zapewnieniu możliwie największego komfortu i dobrego samopoczucia.