Dlaczego Poradnia Praxis

O Poradni Praxis

Nowoczesne i skuteczne podejście do leczenia onkologicznego oraz zaburzeń psychicznych opiera się o współpracę Zespołu Specjalistów ( np. w przypadku onkologii: onkologa, chirurga, dietetyka, specjalisty leczenia bólu; w przypadku leczenia zaburzeń psychicznych: lekarzy psychiatrów oraz psychologów) z Pacjentem oraz Jego Rodziną.

W zakresie leczenia zaburzań psychicznych początkowym okresie leczenia jest prowadzone przez lekarza psychiatrę. Po uzyskaniu poprawy stanu zdrowia Pacjent może korzystać ze wsparcia psychologów ( np. psychoterapia dla osób z zaburzeniami lękowymi, psychoterapia osób uzależnionych, inne).

W ramach onkologii leczenie Pacjenta jest wielotorowe dlatego wymaga współpracy Pacjenta, Jego Rodziny oraz wielu specjalistów. Powinno być ono ukierunkowane na Pacjenta oraz Jego Rodzinę ( leczenie systemowe).

W Poradni Praxis leczenie i terapia prowadzone są w jednym miejscu. Specjaliści Poradni Praxis współpracują ze sobą w ramach procesu leczniczego danego Pacjenta i Jego Rodziny.

Elementem podnoszącym szanse poprawy stanu zdrowia Pacjenta są kompetencje oraz kilkunastoletnie doświadczenie kluczowych osób w zespole lekarzy psychiatrów i terapeutów.

O szczegóły zapytaj tu

O psychiatrii

Cały czas pokutuje w świadomości społecznej przeświadczenie, że korzystanie z pomocy lekarza psychiatry jest „ostateczną ostatecznością”. Pewnie z tego powodu bardzo wielu ludzi cierpi w samotności, nie poszukując nawet możliwości uzyskania lekarskiej pomocy.

Choroby psychiczne są powszechne.

Najczęściej występującymi chorobami psychicznymi są depresja ( ok. 20% populacji) i zaburzenia lękowe ( ok. 5%). Pacjenci mówią o swoich objawach takich jak zmęczenie, brak odczuwania przyjemności, smutek i przygnębienie. Bardzo często objawy są tak nasilone, że utrudniają życie codzienne, życie rodzinne i często pracę/ szkołę.

Wskazane powyżej objawy pozostają niezauważone i traktowane są jako "naturalne reakcja" ( np. przygnębienie w związku z "problemami") lub jako „przejaw lenistwa”. Tymczasem przewlekłe uczucie zmęczenia, smutku, przygnębienia, brak odczuwania przyjemności to objawy chorobowe, które można i należy leczyć.

Leczenie przeciwdepresyjne i przeciwlękowe jest skuteczne. Jeżeli jest prowadzone prawidłowo nie uzależnia.

Im wcześniej rozpocznie się leczenie tym lepsze są wyniki i tym szybszą uzyskuje się poprawę.