Dlaczego 25 % ?

Wg publikacji Instytutu Psychiatrii i Neurologii ( 2013) na temat kondycji psychicznej mieszkańców Polski w wieku od 18 do 64 lat co czwarty Polak (25%) cierpi na zaburzenia psychiczne. I panicznie boi się o tym głośno mówić ( Newsweek )

Celem tej części serwisu Poradni Praxis jest pokazanie, że choroby psychiczne są powszechne. I choćby z tego powodu powinny być traktowane jak inne choroby. Na pewno nie powinny być przyczyną unikania kontaktu z lekarzem.

Jak chcemy tego dokonać?

1. Zbierając w jednym miejscu informacje o chorobach i zaburzeniach psychicznych, które w Internecie można znaleźć w wielu serwisach
  2. Umożliwiając dzielenie się swoimi doświadczeniami osobom, które już rozpoczęły leczenie, przełamały swoje obawy i chciałyby się podzielić swoimi doświadczeniami ( z zachowanie pełnej anonimowości).
  3. Pokazując informacje o znanych i lubianych osobach ( gwiazdy, celebryci) , które otwarcie mówią o swoich chorobach psychicznych ( depresja, OCD, uzależnienia). Jesteśmy przekonani, że ich przykład może pomóc wielu cierpiącym osobom przełamać swoje obawy i umożliwią rozpoczęcie leczenia.
  4. Przedstawiając, jak często wątek chorób psychicznych wykorzystywany jest w filmie, sztuce czy teatrze. Tu również jesteśmy przekonani, że zebranie tych informacji w jednym miejscu może ułatwić osobom potrzebującym podjęcie decyzji o rozpoczęciu leczenia

Wg oficjalnych danych w Polsce ponad 1 000 000 osób przyjmuje antydepresanty.

Czy w takim razie wizyta u psychiatry jest aż tak wstydliwa?